راه اندازی ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی الكترونیكی در گمرك
راه اندازی ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی الكترونیكی در گمرك
واتساپ: 09018317558 02142326

راه اندازی ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی الكترونیكی در گمرك

راه اندازی ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی الكترونیكی در گمرك

اجرای ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی در گمرك ، گمرك ایران اعلام كرد: ضمانت نامه و بیمه نامه تجمیعی با هدف تسهیل تجارت و كمك به ترانزیت در گمركات اجرایی به صورت الكترونیك راه اندازی می شود.

راه اندازی ضمانت نامه الكترونیكی در گمرك

به گزارش گروه اقتصادی آنا از گمرك ایران؛ ضمانت نامه تجمیعی برای رویه واردات قطعی است و بدین صورت است كه صاحب كالا نسبت به سپرده گذاری ضمانتنامه نزد بانك عامل و ارائه ضمانتنامه به گمرك اقدام می كند كه مدت آن حداكثر تا پانزدهم بهمن ماه سالجاری برای مواد اولیه و كالاهای اساسی است و برای سایر كالاها در صورت داشتن شرایط خاص حداكثر شش ماهه خواهد بود.

این ضمانت نامه حكم وجه نقد را داشته و گمرك می تواند تعهدات صاحب كالا یا همان حقوق ورودی خود را از مجموع سپرده شخص كسر نماید. همچنین در صورت كم شدن اعتبار، شخص می تواند نسبت به شارژ مبلغ اعتباری خود اقدام نماید.

حسن سپردن ضمانت نامه های تجمیعی در این است كه صاحب كالا برای هر اظهار خود ناچار به طی مراحل مربوط به اخذ ضمانت نامه جهت پرداخت حقوق ورودی نمی باشد و این امر موجب تسریع در فرایند ترخیص خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به غیر از رویه واردات قطعی و در خصوص سایر رویه ها از جمله واردات موقت، ترانزیت و صادرات نیز صاحبان كالا می توانند با ارائه بن بیمه از شركت های طرف قرار داد با گمرك ایران نسبت به ترخیص كالا، عبور كالا و یا صادرات آن اقدام نموده و پس از انجام تعهدات خود بن های یاد شده به آنها برگردانده خواهد شد و در صورت عدم ایفای تعهد، هزینه ها برابر مقررات از شركت بیمه موردنظر واصل می شود. گفتنی است گمرك ایران در نظر دارد در راستای توسعه فرایند الكترونیكی شدن، امكان استفاده از تسهیلات مذكور را از طریق سامانه جامع گمركی فراهم نماید كه این مهم، هم اكنون در دست اقدام قرار گرفته و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1274

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ