بازار فرآورده های نفتی
بازار فرآورده های نفتی
واتساپ: 09018317558 02142326

بازار فرآورده های نفتی

شوك جدید زنگنه به بازار فرآورده های نفتی/ قیر 30% درصد گران شد

با ابلاغ مصوبه‌ای از سوی وزارت نفت و شوك جدید به بازار فرآورده‌های نفتی قیمت قیر 30 درصد افزایش یافت ، یك مقام مسئول با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید وزیر نفت، اعلام كرد: با اجرای این مصوبه قیمت قیر حدود 30 درصد گران می‌شود.

افزایش قیمت قیر

محمدعلی گلچین روز شنبه در نشستی خبری با اشاره به ابلاغ مصوبه ای از سوی وزارت نفت به منظور آزادسازی قیمت ارز در فروش 20 محصول ویژه نفتی، گفت: بر اساس این مصوبه قیمت ارز آزاد جایگرین ارز مبادله‌ای شده و قیمت پایه مواد نفتی هم با افزایش قیمت همراه شده است.

رئیس اتحادیه صادركنندگان فرآورده‌های نفتی با اعلام اینكه با ابلاغ این مصوبه عملا در دو مرحله قیمت 20 محصول ویژه نفتی از جمله وكیوم باتوم، گوگرد، انواح حلال ها و لوبكات با افزایش همراه خواهد شد، تصریح كرد: پیش بینی‌های اولیه از افزایش 30 درصدی قیمت قیر در بازار كشور حكایت دارد.

بیشتر بدانید :

این مقام مسئول با تاكید بر اینكه هم اكنون ایران با صادرات سالانه 3.2 میلیارد دلار انواع محصولات نفتی از جمله قیر یكی از بزرگترین صادركنندگان فرآورده‌های ویژه نفتی در جهان است، اظهار داشت: این افزایش قیمت بدون مشورت با فعالان بخش خصوصی و بدون انجام مراحل كارشناسی شده تدوین و ابلاغ شده است.

وی از مصوبه اخیر وزارت نفت به عنوان یك شوك جدید در بازار محصولات و فرآورده‌های ویژه نفتی همچون قیر و پارافین یاد كرد و افزود: پیشنهاد می‌شود وزارت نفت برای تدوین قیمت خوراك صنایع مختلف دست كم با سایر دستگاه‌های ذیصلاح همچون وزارت اقتصاد مشورت كند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

گلچین با تاكید بر اینكه از اجرای طرح یكسان سازی نرخ ارز حمایت می كنیم اما انتقاد خود از قیمت گذاری غیر اصولی و كارشناسی نشده اخیر وزارت نفت را به گوش دستگاه‌های ذیصلاح خواهیم رساند، تاكید كرد: اگر وزارت نفت این مصوبه را بدلیل وجود رانت در این بازار ابلاغ كرده اما فعالان بخش خصوصی واقعی این صنعت برای تولید محصولات ویژه نفتی از هیچ رانتی برخوردار نیستند و رانت خواران،  برخی از شركت‌های وابسته به سازمان های خصولتی و دولتی هستند.

رئیس اتحادیه صادركنندگان فرآورده‌های نفتی در پایان خواستار تدوین یك نظام رگولاتوری برای تدوین قوانین و تعیین قیمت ها شد و خاطرنشان كرد: با ابلاغ قیمت جدید خوراك امكان سرمایه گذاری جدید در صنایع فرآورده‌های نفتی كشور وجود ندارد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1003

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ