كاهش زمان ترخیص كالا در خراسان رضوی
كاهش زمان ترخیص كالا در خراسان رضوی
واتساپ: 09018317558 02142326

كاهش زمان ترخیص كالا در خراسان رضوی

كاهش زمان ترخیص كالا در خراسان رضوی

ناظر گمرك خراسان رضوی گفت: زمان ترخیص كالا در گمرك خراسان رضوی به حداقل ممكن رسیده است.مسعود عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در سال گذشته 38 اظهارنامه و در سال 93، 47 اظهارنامه صادراتی در گمرك مشهد به ثبت رسیده كه پس از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

ناظر گمركات خراسان رضوی با بیان اینكه از سال 93 طرحی به نام سامانه جامع امور گمركی اجرایی شد، گفت: این سامانه مدون و بسیار ایده آل و بر گرفته از شیوه تجارت نوین است و در حقیقت هدف از اجرای این طرح حذف فیزیكی كاغذ، دور اظهاری كالا، ارسال كالا به مبدا است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

وی افزود: در گذشته 13 ایستگاه برای صادرات كالا وجود داشت كه هم اكنون به دو ایستگاه تقلیل یافته و تمام روند فرآیند گمركی از جمله خوداظهاری، انبار، احراز هویت و … در اختیار بازرگان قرار دارد در نتیجه، زمان ترخیص كالا به حداقل ممكن رسیده است.

بیشتر بدانید :

ناظر گمركات خراسان رضوی با بیان اینكه در تبادلات تجاری كاهش زمان، هزینه و اسناد از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح كرد: در گمرك برای ارزیابی كالاها سه مسیر سبز( كالا و اسناد دیده نمی‌شود)، زرد( بررسی اسناد) و قرمز(بررسی كالا و اسناد) وجود دارد و براساس اینكه حجم تبادلات و فعالیت فرد بازرگان ارزیابی در مسیر سبز قرار می‌گیرد.عاطفی یادآور شد: رتبه تجارت فرامرزی كشور در حال افزایش بود به طوری كه به دلیل سیر مسیر طولانی و عدم الكترونیك شاهد صف‌های طولانی برای ترخیص كالا بود بنابراین با این سه مسیر ارزیابی می‌خواستیم رتبه خود را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اینكه زمان طی تشریفات تابعی از آمادگی و دانش بازرگان است، عنوان كرد: در طول 24 ساعت روز بازرگان می‌تواند به صورت الكترونیك كالای خود را اظهار كند در نتیجه در كمتر از 24 ساعت روند صادرات انجام می‌شود.

ناظر گمركات خراسان رضوی در ارتباط با موفقیت‌های خراسان رضوی در زمینه گمرك گفت: ركورد صادرات در مسیر سبز در نیشابور به 6 ثانیه شكسته شده كه با سوئیس كه 2 ثانیه در دنیاست فاصله چندانی نداریم.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 999

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ