مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند
مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند
واتساپ: 09018317558 02142326

مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند

مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند

مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند : تصمیمات جدید دولت برای ساماندهی كوله‌بری/ مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند ، با تصمیم هیئت وزیران، با راه اندازی بازارچه‌های مرزی جدید باهدف ساماندهی كوله بری، مرزنشینان از تخفیف 6 میلیون تومانی عوارض وارداتی بهره مند شدند.

معافیت مرزنشینان از هوارض

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ هیات وزیران با احداث بازارچه‌های مرزی جدید و هدایت معبر ها به سمت مرزهای رسمی و تحت پوشش نهادهای قانونی و به ویژه گمرك با تخفیف عوارض ورود برای هریك از مرزنشینانی كه در استانهای آذربایجان غربی، كردستان و كرمانشاه حداقل سه سال در فاصله حداكثر 20 كیلومتر و در استان سیستان و بلوچستان حداكثر 50 كیلومتر از نقطه صفر مرزی اقامت داشته اند موافقت كرد.

بر اساس این تصمیم هر یك از مرزنشینان واجد شرایط  هر ماه پانصد هزار تومان از تخفیف عوارض قانونی واردات معاف می‌شوند. با این تصمیم علاوه بر اینكه از این پس این كالاها به طور رسمی و تحت نظارت به كشور وارد می شود بلكه امكان خوبی را نیز در اختیار مرزنشینان قرار می دهد كه بدون تحمل كولبری و به وسیله انتقال كالا در حد مجاز ماهانه از مسیر اصلی و مرز قانونی معیشت خود را سامان دهند.  به این وسیله میزان قابل اعتنائی از آمار قاچاق كشور كاسته شود.

بیشتر بدانید :

به گفته حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت، این تخفیف مالیاتی در هر سال معادل 900 میلیارد تومان تخفیف را به صورت تخصیص عادلانه یارانه به مرزنشینان اختصاص می‌دهد و تحول مثبتی را در معیشت آنان موجب می شود. نظارت كارآمد بر اجرای این مصوبه و جلوگیری قاطع از شكل گیری مجدد معابر غیر رسمی، دستیابی به اهداف این مصوبه را تضمین می‌كند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، تغییراتی مطابق جدول فوق در وضعیت بازارچه های مرزی ایجاد خواهد شد. ماده یك  این تصویب نامه تاكید دارد، محل تامین اعتبار منابع برای زیر ساخت بازارچه‌های مرزی جدید از محل اعتبارات استانِ مربوطه خواهد بود. آغاز به كار هر بازارچه مرزی جدید، مشروط به تكمیل زیرساختهای مورد نیاز آن بازارچه و  به تشخیص كارگروه ذكر شده تبصره 1 ماده 103 قانون امور گمركی است.

گفتنی است مسئولیت این كارگروه با وزارت كشور بوده و در آن نمایندگان تام الاختیار گمرك، وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه حضور دارند. بر اساس ماده 4 دستور العمل مذكور، تاسیس بازارچه مرزی جدید منوط به اخذ موافقت كشور مقابل در ایجاد زیر ساخت و تاسیسات متقابل و تصویب هیئت وزیران می‌باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1283

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ