نشت یاب گاز (Gas Leakage Detector)
نشت یاب گاز (Gas Leakage Detector)
واتساپ: 09018317558 02142326

نشت یاب گاز (Gas Leakage Detector)

نشت یاب گاز (Gas Leakage Detector ) چیست و كاربرد آن؟

نشت یاب گاز(Gas Leakage Detector)؛ یكی از ابزارهایی كه جهت آشكارسازی حضور نوعی گاز در یك محدوده یا قسمتی از یك سیستم بكار می رود نشت یاب گاز می باشد. معمولا جهت آشكار سازی گازهای مضر، قابل اشتعال و سمی مانند دی اكسید كربن كه برای سلامت انسان مضر می باشند بكار می رود.

تشخیص گاز های خطرناك و كشنده بسیار مهم است، امروزه می توان بوسیله نشت یاب های گاز با دقت بالا از وجود گاز در محدوده ای مشخص با خبر شد، معمولا نشت یاب های گاز بوسیله سنسوری حساس و سریع نوع گاز و مقدار گاز محیط را تشخیص داده و به صورت آلارمی هشدار می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون “اریفیس پلیت” کلیک کنید.

نشت یاب های گاز با توجه به نوع عملكرد سنسور آنها در تشخیص گاز متفاوت می باشد، این سنسورها از روشهای مختلف الكتروشیمیائی، اینفرارد، یونیزاسیون شعله، یونیزاسیون نوری و … استفاده می كنند كه هر كدام نسبت به دیگری دارای نقاط ضعف و قدرت مختلف می باشند. برای مثال در روش مادون قرمز از این ویژگی كه بسیاری از گازها پرتوهای مادون قرمز را در طول موج ها یا باندهای بخصوصی جذب می كنند كه از مشخصات ساختار شیمیایی مولكولها در گاز می باشد استفاده شده است. تمامی گازهای هیدروكربنی پرتوهای مادون قرمز را جذب می كنند اما در درجات مختلف و با مشخص بودن درصد جذب آنها می توان به نوع گاز پی برد.

معمولا نشت یاب های گاز در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم می باشد، ولی باید توجه داشت كه اصولاً نشت یابی در مواقع باد شدید و طوفان، بارندگی و ریزش برف و همچنین روی سطح پوشیده از آب، برف و یخ غیرمفید و دارای نتیجه نادرست می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون “اندازه گیری چگالی” کلیک کنید.

نشت یاب گاز (Gas Leakage Detector)

كاربرد نشت یاب گاز

نشت یاب های گاز كاربرد های مختلف دارند. نوع آلتراسونیك آن جهت چك كردن آب بندی یك محصول و عدم نشتی آن بكار می رود. اما انواع دیگر نشت یاب بسته به نوع سنسور آن، جهت حس كردن گاز شهری، یا گازهای برودتی جهت تشخیص نشتی یخچال یا سیستم های سرمازا نیز كاربرد دارند. اما آنالیزورهای گاز كه اكثرا در خروجی دودكش ها مورد استفاده قرار می گیرند، در تمامی اماكن صنعتی كه دارای كوره احتراق بوده و نیاز به تعیین راندمان سوخت و كنترل آلاینده های گازی داشته باشند، كاربرد دارد. دستگاه های كنترل كیفی هوا نیز در آزمایشگاه ها، مراكز پرورش گل و گیاه و قارچ و جهت تست آلاینده های محیطی بكار می روند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون “كنترل ولو” کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

معرفی برندهای مورد تایید نشت یاب گاز:

بهترین نشت یاب گاز از بهترین برندها نظیر استاندارد هنگ هنگ Standard، لوترون تایوان Lutron و كیمو فرانسه KIMO است.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1547

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ