نقش صنعت شیشه در ایران
نقش صنعت شیشه در ایران
واتساپ: 09018317558 02142326

نقش صنعت شیشه در ایران

نقش صنعت شیشه در ایران صنعت شیشه

ایران با در اختیار داشتن بیشترین منابع و مواد اولیه مورد نیاز صنعت شیشه، کم ترین سهم را در تجارت جهانی این صنعت پر سود دارا می باشد و هیچگاه در برنامه ریزی ها و نگرش های کلان اقتصادی با اینکه سابقه ای درخشان و بسیار طولانی داشته است، مد نظر نبوده و طی سال های اخیر صنایع داخلی به هیچ وجه متناسب با تحولات جهانی این صنعت پیش نرفته است.
ایران از غنی ترین و ارزان ترین مواد اولیه شیشه جهان را دارد اما هیچگاه سرمایه گذاری اصولی در این صنعت صورت نگرفته است و تولید شیشه به صورت سنتی، غیر عملی و با ابزارآلات غیر ماشینی تولید شده است و به علت ارزش افزوده بالا و بازار نسبی داخلی زحمت زیادی برای بالا بردن سطح تکنولوژی این صنعت کشیده نشده است و در نتیجه با وجود مزیت نسبی نه تنها به بازار جهانی دست نیافتیم بلکه بازار داخلی را نیز نسبت به محصولات ایرانی بی اعتماد کرده ایم. در سال های اخیر چندین سرمایه گذاری گسترده قابل توجه در صنعت شیشه صورت گرفته است که نشان دهنده این است که چشم انداز این صنعت در کشورمان بسیار روشن است و تولیدکنندگان خارجی با آگاهی از مزیت نسبی صنعت شیشه ما، سرمایه گذاری هایی را برای رقابت با تولید کنندگان داخلی با سهیم شدن در سرمایه گذاری ها حساب ویژه ای باز کرده اند. در این میان نقش دولت به عنوان بزرگترین مرجع حمایت کننده صنایع بخش خصوصی بسیار تعیین کننده خواهد بود و البته منظور از حمایت رفع موانع موجود بر سر راه صنایع می باشد.

انواع شیشه

شیشه انواع مختلفی دارد که از آن می توان به شیشه های جام ، شیشه های تخت ، شیشه های ساختمانی ، شیشه های سکوریت و انواع بسیار زیادی که وجود دارد نام برد.

صادرات شیشه در ایران

با وجود تمام این مزیت های نام برده شده تنها صادرات شیشه در ایران به حدود ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار محدود می شود . در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰ میلیون دلار و  در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰۰ میلیون دلار صادرات شیشه در ایران صورت گرفته است.

بازار جهانی صادرات شیشه

در بازار جهانی صادرات شیشه رقم صادرات به ۷ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار میرسد، با وجود تمام مواد اولیه برای ساخت این محصول تنها سهم ایران ۴۰ میلیون دلار است . ایران تنها درحال صادرات مواد اولیه این محصول میباشد و در تولید این محصول هیچ قدمی برنداشته است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

شیشه های خاص در ایران

در ایران کارخانه های خاص وجود دارند و درحال ساخت انواعی از شیشه ها می باشند که در دنیا نظیر ندارند مانند شیشه های ضد گلوله.

بیشتر بدانید :

علت صادرات ضعیف ایران

تمام دنیا خواهان خرید این محصولات از ما هستند اما در ایران هیچ مسیری برای ارتباط با آن ها وجود ندارد و عرضه کننده های بسیار کمی در ایران وجود دارد، متاسفانه حتی یک ایرانی نمیتواند تولید کننده خوب شیشه را پیدا و با آن ارتباط برقرار کند؛ در این میان کشور های خارجی دیگر به هیچ وجه نمیتوانند آن ها را پیدا کنند . پس کار روی این محصول در ایران بسیار کم صورت گرفته است.

تغییر روند کار

در ایران برای پیشرفت در این صنعت باید رویه کار را تغییر داد تا قدری شناخته شویم و در این صنعت به درستی دیده شویم که عبارتند از : ارتباط با خریداران بزرگ، شرایط اعتماد سازی، راه درست حمل نقل این محصول ، تحویل کالا ، دریافت پول و بسیار از این موارد را به درستی بدانید.

شیشه تجارت همگانی

شیشه صنعتی می باشد که هرکسی می تواند درتجارت آن وارد شود، زیرا خریداران بسیار زیادی برای این محصول وجود دارد.

صادرات شیشه به کشور های همسایه

کشور های همسایه ایران خریداران بسیار خوب و زیادی برای این محصول می باشند زیرا این کشور ها با سرعت زیادی درحال پیشرفت می باشند و در نتیجه در حال ساخت و ساز هستند و شیشه یکی از نیاز های اصلی این ساخت و ساز ها می باشد پس به راحتی می توانیم عرضه کننده شیشه به آن ها باشیم.

 صادرات شیشه به جهان

علاوه بر کشور های همسایه، کل دنیا درحال پیشرفت هستند و ما می توانیم تمام این بازار ها را برای خود قرار دهیم؛ از برخی از این کشور های درحال پیشرفت می توان آفریقای جنوبی ،کنگو ،اکثر کشور های آسیای شرقی و بسیاری از کشور های دیگر را نام برد که ضریب رشد بسیار بالایی دارند و در حال ساخت و ساز هستند.

صادرکنندگان محترم می توانند جهت مشاوره رایگان و تخصصی با شماره 02142326 تماس حاصل فرمایند.

 

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1399-11-7
0 1126

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ