بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با واردات کودهای کم خطر
بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با واردات کودهای کم خطر
واتساپ: 09018317558 02142326

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با واردات کودهای کم خطر

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با واردات کودهای کم خطر

واردات و ترخیص کودهای کم خطر با ارز مبادله ای و حداقل تعرفه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور ما سالانه رقمی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی مصرف می شود، گفت: از این میزان یک تا یک و نیم میلیون تن کودهای آلی و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن کود بیولوژیک است.کشاورز با اشاره به اینکه کود و سم در کشور ما نسبت به تولید کمتر از نصف مصرف می شود، تصریح کرد: ما یک درصد کشاورزی دنیا را داریم اما کمتر از ۰.۶ درصد آفت کش ها را مصرف می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارز مبادله ای برای کلیه فعالان در زمینه آفت کش ها و فعالان اقتصادی یکسان است، خطاب به تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم و کودهای شیمیایی  افزود: هر مشکل و نارسایی بر سر راهتان قرار دارد سریع منتقل کنید تا ما آن را برطرف کنیم.معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در هفته جاری تصمیمی در دفتر وزیر جهاد اتخاذ شد تا ما ورود جدی تر به حوزه مواد بیولوژی داشته باشیم. بنابراین از کسانی که در این فضا فعالیت می کنند می خواهیم حوزه فعالیت خود را گسترش دهند.

کشاورز با بیان اینکه مسائلی مانند کمک به مدیریت بحران آب در برنامه ششم به شکل قانون درآمده، گفت: ما باید تولیدات خود را بهبود ببخشیم، وابستگی ها را به حداقل برسانیم چرا این کار ارتقاء کیفیت تولید، رویکرد توسعه صادرات و کاهش ۱۱ میلیارد مترمکعبی آب را به همراه دارد.وی اظهار داشت: در سال جاری وضعیت بارندگی و اقلیم مناسب نبوده همه می توانند به این بحران کمک کنند و این فقط وظیفه متخصصان آبیاری نیست. مقدار زیادی ضایعات در بخش کشاورزی وجود دارد که عامل اصلی بروز این ضایعات آسیب عوامل خسارت زا است.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با واردات کودهای کم خطر

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استفاده از کودهای بیولوژیک آسیب کمتری به محیط زیست می زند، تأکید کرد: در برنامه ششم به طور ویژه عنوان شده که تولید این کودها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا تولید افزایش یابد و سهم قابل  توجهی در مصرف عناصر آفت کش های بیولوژیک دیده شده که نمونه آن تخم پارازیت است که تاکنون دولت آن را تولید می کرد اما در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده است.

کشاورز با اشاره به ارائه تسهیلات برای تولید آفت کش های بیولوژیک و کم خطر نیز، تصریح کرد: منبع تأمین اعتباری ما بانک کشاورزی است و طرح های اولویت دار مانند تجهیز مکانیزاسیون، ایجاد گلخانه و پرورش ماهی در قفس با ۳ درصد کارمزد کمتر داده می شود ضمن اینکه مساعدت های زیادی برای تولید این مواد بیولوژیک اختصاص خواهند داد.

وی با اشاره به حمایت دولت برای واردات و تولید سموم کم خطر گفت: واردات کود های کم خطر با ارز مبادله ای انجام می شود و حدود دو الی سه سال است که موفق شدیم حداقل تعرفه یعنی ۵ درصد را برای سموم کم خطر در نظر بگیریم.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-11-4
0 1826

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ