ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن ممنوع شد
ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن ممنوع شد
واتساپ: 09018317558 02142326

ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن ممنوع شد

ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن ممنوع شد : درحالیكه اوایل هفته جاری،خبر بازگشایی مرز باجگیران و بازگشت به شرایط عادی در این مرز منتشر شد اما عضو هیات مدیره انجمن شركت های حمل ونقل از ممنوعیت ورود وسایل نقلیه باوزن بیش از 20 تن خبرداد.

مرداد ماه سالجاری و درپی بالا رفتن عوارض از سوی تركمنستانی ها برای ورود كامیون های ایرانی مرز باجگیران بسته شد، براساس دستورالعمل جدید طرف تركمن، 160 دلار برای كامیون های كمتر از 20 تن و  260 دلار برای كامیون های بالای 20 تنی ایرانی به عنوان حق ترانزیت وضع شد كه دهم مهرماه و با پیگیری های كمیته آزادسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی وزارت راه وشهرسازی اعلام كرد كه مرز باجگیران گشایش یافته و  شرایط به حالت عادی بازگشته است.

وسایل نقلیه سنگین

ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن ممنوع شد – باوجود انتشار خبر بازگشایی مرز باجگیران و بازگشت شرایط به حالت عادی در این مرز، عضو هیات مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی استان تهران می‌گوید: اگرچه  مرز از سوی طرف تركمنستانی باز شده است اما از ورود وسایل نقلیه با بار بیش از 20 تن جلوگیری می شود.

بیشتر بدانید :

ولایت كمالوندی می‌افزاید: درصورتی كه  وزن بار بیشتر از 20 تن باشد ماموران گمرك اجازه ورود بار را نمی دهند كه این موضوع باعث شده، شرایط حمل ونقل با زمان بسته بودن مرز تفاوتی نكند.

وی ادامه می‌دهد:با اعمال این شرط امكان عبور از مرز برای تریلی ها با وزن بار متوسط  20 تا 24 تن وجود ندارد و تنها ده چرخ ها و خاورها امكان ورود به تركمنستان را دارند كه تعداد آنها هم معدود است.

به گفته كمالوندی هم اكنون عملیات حمل و نقلی در این مرز صورت نمی گیرد زیرا مرز باجگیران در زمره مرزهای گذری محسوب می شود كه بیشتر محل عبور كامیون های ترانزیت است و سایر وسایل نقلیه به ندرت از این مرز عبور می كنند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی استان تهران، می‌گوید: باتوجه به مقررات اعمال شده از سوی گمرك تركمنستان، عبور بار از مرز باجگیران برای صاحب بار صرفه اقتصادی ندارد و عوارض عبور چند باره كامیون برای حمل تمامی بار، هزینه گمركی بالایی را می طلبد.

وی اظهار می‌كند: با توجه به شرایط كنونی مرز باجگیران، مشتریان و ترخیص كاران رغبتی برای استفاده از این مرز به عنوان گذرگاه ترانزیتی را ندارند.(اخبار مصوبات)

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1074

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ