پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور
پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور
واتساپ: 09018317558 02142326

پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور

پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور

انجمن سازندگان قطعات به ‌منظور محدود شدن واردات قطعه پیشنهاد داد؛ «مهر عدم‌ساخت» در دست قطعه‌سازان انجمن قطعه‌سازان ایران به‌دنبال تصویب طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه طبق آن، واردات قطعه به كشور زیر نظر این انجمن قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، براساس این طرح كه به تصویب انجمن قطعه‌سازان رسیده و «مهر عدم‌ساخت» نام دارد، واردات انواع قطعه به كشور تنها در صورت نبود نمونه مشابه داخلی و با تایید این انجمن و البته زیر نظر وزارت صنعت، مجاز خواهد بود. به‌عبارت بهتر، طبق این طرح، قطعات خارجی فقط در صورت ممهور شدن به «مهر‌عدم‌ساخت»، حق ورود به كشور دارند و در غیر این صورت، امكان ثبت سفارش و واردات نخواهند داشت.

پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور : طبق طرح موردنظر، تشخیص اینكه چه قطعاتی به «مهر عدم‌ساخت» ممهور شوند، بر عهده انجمن قطعه‌سازان ایران است، هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر این فرآیند نظارت خواهد كرد. این طرح كه فعلا به‌صورت پیش‌نویس تهیه شده، قرار است به‌زودی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا مسوولان این وزارتخانه نظر نهایی را در مورد آن ارائه كنند.به این ترتیب این امكان وجود دارد كه در صورت موافقت اولیه وزارت صنعت با طرح «مهر عدم‌ساخت»، چكش‌كاری‌های لازم روی آن انجام شده و پس از تدوین آیین‌نامه نهایی، این طرح برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله گمرك كشور ابلاغ شود.آن طور كه از طرح پیش‌نویس انجمن قطعه‌سازان برمی‌آید، این انجمن می‌خواهد عملا واردات قطعات به كشور را، در دست گرفته و آن را كنترل كند.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به‌عبارت بهتر، هدف اصلی از طرح «مهر عدم‌ساخت»، كاهش ورود قطعه به كشور و طبعا استفاده هرچه بیشتر از تولیدات داخلی است، به‌نحوی‌كه تا حد امكان از ورود قطعات دارای ساخت داخل جلوگیری شود. در واقع انجمن قطعه‌سازان بر این باور است كه بخش قابل توجهی از قطعات وارداتی، در داخل كشور به تولید می‌رسند، بنابراین نباید وارد شوند. از نظر آنها، واردات قطعه آن هم قطعاتی كه دارای ساخت داخل هستند، علاوه‌بر خروج مقادیر فراوانی ارز، تعطیلی واحدهای تولیدی قطعه در كشور را نیز به‌دنبال داشته و خواهد داشت.جدای از اینكه نیت اصلی و واقعی انجمن قطعه‌سازان از طرح «مهر عدم‌ساخت»، كنترل واردات در راستای حفظ تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز است یا مسائلی دیگر اما به هر حال نمی‌توان از رشد واردات قطعات به كشور، به سادگی گذشت. نگاهی به آمار گمرك كشور نشان می‌دهد طی این سال‌ها واردات قطعه سیر صعودی به خود گرفته و به تبع آن، ارز فراوانی از كشور خارج شده است، آن هم در شرایطی كه صدها واحد قطعه‌سازی در داخل وجود دارد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1466

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ