یكی دیگر از عوامل افزایش قیمت وارداتی ها
یكی دیگر از عوامل افزایش قیمت وارداتی ها
واتساپ: 09018317558 02142326

یكی دیگر از عوامل افزایش قیمت وارداتی ها

یكی دیگر از عوامل افزایش قیمت وارداتی ها

چهارمین عامل افزایش قیمت وارداتی ها شناسایی شد ، توسل واردكنندگان غیر متفرقه (گری ماركت) به واردكنندگان رسمی برای خرید برگه های ثبت سفارش خودروهای وارداتی را می توان چهارمین عاملی دانست كه ركوردشكنی قیمت خودروهای وارداتی در هفته های اخیر را به همراه داشته است.

بیشتر بدانید :

كالاهایی دومنظوره و شرایط واردات آن

عوامل افزایش قیمت وارداتی ها

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  «افزایش 600 هزار تومانی قیمت خودروهای فرسوده، حذف شركت های واردكننده متفرقه خودرو از لیست واردات و تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو از سوی نمایندگی های رسمی» سه عاملی محسوب می شوند كه بیشتر واردكنندگان خودرو افزایش قیمت خودروهای وارداتی را به آن نسبت داده بودند. اقدام صورت گرفته در حالی است كه در سال های گذشته نیز با توقف طولانی مدت ثبت سفارش واردات خودرو و اعمال روش های غیرقابل قبول برای ثبت سفارش خودروهای وارداتی شاهد عرضه برگه های ثبت سفارش موجود در بازار بودیم، برگه هایی كه با قیمت های غیرقابل باوری میان واردكنندگان خودرو دست به دست می شد و این امر افزایش قیمت وارداتی ها را به همراه داشت.

شنیده ها از سوی برخی از واردكنندگان غیر رسمی حكایت از آن دارد كه در پی حذف این گروه از ثبت رسمی واردات خودرو در اواخر سال جاری در حال حاضر كه نمایندگى هاى رسمى بعد از گذشت 6 ماه از بسته شدن سایت ثبت سفارش به روی گری ماركت ها و در شرایطى كه مدت زمان اعتبار ترخیص خودروهاى شركت هاى متفرقه نیز در تیرماه به تمام رسیده است،مذاكره با شركت هاى واردكننده متفرقه براى فروش ثبت سفارش خودروهای وارداتی را آغاز كرده اند. اقدامی كه هزینه مازادی برای واردات خودرو به همراه داشته است و می توان برخی از دلایل افزایش حال حاضر قیمت وارداتی ها را به آن نسبت داد.

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

به گفته فعالان بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر برخی از نمایندگى ها به شركت هاى متفرقه پیشنهاد كرده اند ضمن پرداخت تمامى هزینه هاى واردات خودرو هزینه ای نیز بطور جداگانه بابت ثبت سفارش خودرو به شركت نمایندگى رسمی پرداخت كنند. این در شرایطى است كه درصد تعیین شده براى خودروهایى با برندهاى مختلف، متفاوت است. اقدام صورت گرفته از سوی نمایندگی های رسمی در حالی است كه بیش از یكماه است كه واردكنندگان رسمی نیز امكان ثبت سفارش ندارند و سایت به روی این گروه نیز بسته است و مشخص نیست چه زمانی سایت برای ثبت سفارش جدید باز شود.

اواخر سال گذشته و در راستای ساماندهی بازار خودروهای وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به حذف شركت‌های واردكننده متفرقه خودرو كه در بازار خودرو به عنوان گری ماركت شناخته می‌شوند از لیست واردكنندگان خودرو كرد. روندی كه موجب شد تا با گذشت شش ماه از تصمیم خلق الساعه این وزارتخانه شاهد برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا باشیم كه این امر را می توان یكی از عوامل افزایش قیمت خودروهای وارداتی اعلام كرد.

در كنار حذف واركنندگان متفرقه از بازار خودروهای وارداتی در هفته های اخیر شاهد تعلیق ثبت سفارش خودروهای وارداتی از سوی نمایندگی های رسمی نیز بودیم. اقدامی كه به گفته فعالان بازار خودرو بر روند افزایشی قیمت خودرو اثرگذار بوده است. افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده یكی دیگر از عواملی است كه فعالان بازار خودرو افزایش قیمت وارداتی ها را به آن نسبت می دهند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1006

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ